آوریل, 2024 بدون نظر مقالات

چرا یخساز یخ نمیسازد؟ علت یخ درست نکردن یخچال ساید چیست؟ چرا یخساز ساید کار نمیکنه؟ ممکن است در مواقعی که یخساز یخچال ساید یخ نمی سازد جای نگرانی نباشید و براحتی و با بررسی چند قطعه و انجام تنظیمات می‌توان این مشکل را رفع کرد. البته در برخی از مواقع ممکن است قطعات داخلی از قبیل موتور مدول خراب شده باشند و به همین دلیل یخساز کار نمی‌کند و یخ نمی‌دهد و باید قطعه تعویض شود.

اگر یخ ساز یخچال یخ نمیسازد در ابتدا بررسی نمایید تا مشکل از روشن نبودن یخساز نباشد. توجه داشته باشید که برای استفاده از یخساز یخچال باید آن را روشن نمایید. بعد از اینکه از روشن بودن آن اطمینان حاصل نمودید، کافی است به بررسی ورودی آب بپردازید. توجه داشته باشید که یخساز برای تولید یخ، نیاز به آب دارد و اگر به هر دلیلی آب وارد یخساز نشود، نمیتواند یخ تولید کند. آب تامین شده برای یخساز، از طریق شیر ورودی آب پشت یخچال و همچنین شیربرقی تامین میشود. شیربرقی وظیفه تامین آب طبق درخواست شما برای یخساز را دارد. در مرحله بعد مشکل یخ نساختن یخساز فنی است و مربوط به قطعات موتور تایم یخساز، ترمودیسک و یا سنسور قالب یخساز است، که برای عیب یابی این مشکل می‌توانید با ماهان برتر ارتباط بگیرید.

نمایندگی ماهان سرویس می‌تواند در صورت لزوم خدمات دستگاه‌های دیگر مانند یخچال در همه برندها اعم از یخچال ال جی، یخچال سامسونگ، یخچال بوش، یخچال جنرال الکتریک، یخچال دوو، یخچال اسنوا، یخچال فریجیدر، یخچال وستینگهاوس، یخچال بکو، یخچال مابه، یخچال پروفایل، یخچال وایت هاوس و یخچال کنوود نیز ارائه دهد.

نحوه کار یخساز یخچال ساید بای ساید: چرا یخ نمیسازد؟

نحوه کار یخساز یخچال ساید بای ساید: چرا یخ نمیسازد؟

در حالت کلی یخساز ممکن است با دو مشکل مواجه شود که عبارتند از: یخ نمی سازد و به طور کامل از کار افتاده یا یخ می سازد اما یخ بیرون نمی آید. منبع و منشا این دو مشکل کاملا با هم تفاوت دارند. اما یخساز چگونه کار می‌کند. در ادامه آن را شرح می‌دهیم:

  • از ورودی پشت یخچال ساید، آب وارد شیر برقی می‌شود.
  • یک اتصال از شیر آب به یخساز وجود دارد.
  • دو مدل یخ ساز با برد الکترونیکی و بدون برد وجود دارد. در یخساز قدیمی: موتور تایم، ترمودیسک، بازوی اهرمی و در یخساز جدید: موتور، سنسور، برد الکترونیکی و بازوی اهرمی.
  • شیر برقی در یخچال های جدید توسط برد الکترونیکی و در مدل های قدیمی توسط موتور تایم در مدار قرار می گیرد.
  • میزان آبگیری یخ ساز توسط سنسور تشخیص داده می شود.
  • هنگامی که آب وارد قالب یخ ساز می شود با دمای فریزر به یخ تبدیل می شود.
  • وقتی پدال را فشار می دهید، دریچه باز می شود و یخ از قالب داخل لیوان شما می ریزد. این عمل 3 بار در طول روز تکرار می شود.
بیشتر بدانید:  علت خرابی گیربکس لباسشویی و نحوه تشخیص آن در برندهای مختلف

اگر لیوانتان از جلوی یخ‌ساز خالی برمی‌گردد، باید دنبال علت خرابی یخساز یخچال بگردید. در قدم اول بررسی کنید که آیا کلاً یخ تشکیل نمی‌شود، یا یخ‌ تشکیل می‌شود ولی یخ‌ها از محفظه بیرون نمی‌آیند.

همچنین در صورت نیاز از خدمات دیگر دستگاه ساید باید ساید در نمایندگی ماهان سرویس اعم از ساید ال جی، ساید سامسونگ، ساید بوش، ساید جنرال الکتریک، ساید دوو، ساید اسنوا، ساید فریجیدر، ساید وستینگهاوس، ساید بکو، ساید مابه، ساید پروفایل، ساید وایت هاوس و ساید کنوود نیز استفاده کنید.

مهمترین دلایل یخ نساختن یخساز یخچال ساید

در ادامه به بررسی دلایل یخ نساختن یخساز یخچال پرداخته‌ایم که از مهمترین آنها به موارد زیر اشاره کرد.

  1. مسدود شدن فیلتر ورودی آب: یک مشکل رایج این است که اگر به موقع فیلتر تعویض نشود فیلتر تصفیه آب مسدود می‌شود. برای تعویض فیلتر اقدام کنید.
  2. روشن نکردن یخساز: در بیشتر مدل‌های یخچال‌هایی که یخ‌ساز دارند یک کلید خاموش و روشن یخ‌ساز تعبیه شده که در بعضی از مدل‌ها بر روی نمایش‌گر جلوی دستگاه است و در بعضی دیگر داخل فریزر کنار خود یخ‌ساز کلید on/off قرار داده شده را چک کنید که در حالت روشن باشد.
  3. یخ زدن لوله انتقال آب: چرا یخساز یخ نمی سازد؟ چه عاملی باعث تشکیل نشدن یخ در یخساز می شود؟ سایر عواملی که موجب تشکیل نشدن یخ در یخساز می شود، یخ زدگی لوله های انتقال آب در دستگاه فریزر و یخچال است. ممکن است لوله های انتقال آب به دلیل گیر کردن جسمی یا یخ زدن آب در آن، قادر به انتقال آب به یخساز نبوده و نتوانند شرایط مناسب برای ایجاد یخ را در یخساز تامین کنند. در چنین شرایطی در ابتدا به بررسی لوله های انتقال آب بپردازید. اگر لوله انتقال آی یخ زده باشد، شما می توانید با ایجاد گرما یخ را آب کرده و باعث به جریان افتادن آب و انتقال آن به یخساز شوید. برای اینکار می توانید از سشوار استفاده کنید.
  4. مسدود شدن، خرابی یا باز نبودن شیر ورودی آب: خراب شدن شیر ورودی آب است که در صورت خراب شدن ممکن است قادر به تامین آب مورد نیاز برای ایجاد یخ در یخساز نباشد.
  5. کم بودن سرمای فریزر: عدم سرمای کافی می‌تواند از خرابی کمپرسور و یا گاز یخچال باشد. ولی برای یخساز با توجه به تجربه زیاد ما در این مورد همیشه خرابی فن فریزر باعث عدم سرمای کافی در قسمت یخساز است فن را چک کنید اگر هرگونه ایرادی دارد باید حتما تعویض شود چون روغن‌کاری و راه‌اندازی آن همیشه با سرویس فقط مقطع زمان کمی را کار می‌کند و اگر فن در یک لحظه از کار بایستد و شما متوجه نشوید مطمئنا با خراب شدن مواد غذایی داخل فریزر ضرر مالی زیادی می‌کنید پس این ریسک را نکنید و فن را تعویض کنید.
  6. مشکل در موتور تایم: یکی از دلایل عمده ای که باعث عدم تشکیل یخ در یخساز می شود، خراب شدن موتور تایم یخساز است. هر موتور تایم یا مدول از یک موتور تشکیل شده است که با روشن شدن موتور، بازوهایی که در یخساز، قطعات یخ را از قالب به سطح منتقل می کنند را حرکت می دهد‌ در صورتی که هر عاملی موجب خراب شدن مدول یا موتور این قطعه شود، بازوها نیز کارایی خود را از دست می دهد و قادر به تخلیه یخ نخواهند بود. به همین علت یخساز نمی تواند یخ جدیدی را تولید کند.
  7. خرابی سنسور یا ترمودیسک: یکی از دلایلی که موجب یخ نساختن یخساز می شود، خراب شدن ترمودیسک یا سنسور قالب یخساز یخچال است. توجه داشته باشید که سنسور یا ترمودیسک یخساز وظیفه تنظیم آب را بر عهده دارد.
  8. معیوب شدن اهرم فلزی: اهرم یخ‌ساز یا تیغه‌هایی را به حرکت در‌می‌‌آورد و تکه‌های یخ را راهی محفظه‌ی یخ می‌کند تا به دست شما برسند؛ اگر یخ‌ها بیرون نمی‌آیند، اهرم را بررسی کنید تا تکان نخورده باشد و سر جای خودش مشغول کار باشد.
  9. یخ‌ها به هم چسبیده شدن: یکی دیگر از مشکلات یخساز یخچال مدل‌های و برندهای متفاوت چسبیدن یخ‌ها در یخساز می باشد.
بیشتر بدانید:  علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی: 12 دلیل خیلی مهم

مهمترین دلایل یخ نساختن یخساز یخچال ساید

در صورت لزوم برای خرید فن یخچال کندانسور، کمپرسور و فن پشت سامسونگ با ماهان سرویس تماس بگیرید.

کلام آخر

زمانی که دستگاه یخساز شما مجهز به یخساز می باشد و در صورت نیاز به راحتی یخ در اختیارتان قرار می گیرد بسیار باارزش است و اگر این قسمت از دستگاه یخساز با مشکل روبرو بشود باید اقدامات اولیه را برای رفع این ایراد انجام بدهید. در مطالب فوق به بررسی همه عواملی که باعث عدم تشکیل یخ در یخساز می شوند، می پردازیم. عدم تشکیل یخ در یخساز به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی چون عدم تنظیم دما، قرار گرفتن فریزر یا یخچال در محیطی گرم، خراب شدن کمپرسور و … از جمله عواملی هستند که موجب تشکیل نشدن یخ در یخساز می شوند. بهترین راه برای رفع این مشکل، سپردن آن به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر است که تعمیرات یخساز را با کیفیت بالایی انجام می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *